fredag 31. desember 2010

2010 og 2011


Nå er det gått et år, og jommen har det året gått fort! Det har hendt mye, og vært et begivenhetsrikt år, mye har hendt både gøy og galt!


Jeg hadde jo store planer i fjor for dette året, og mye av det er skrinlagt for alltid.

Året i fjor begynte jo med en kraftig anbitiotikakur for å få bukt med pelsproblemene, de forsvant heldigvis, og er ikke kommet tilbake.¨

Vi har hatt kennelhoste to ganger, lungebetennelse en gang, og ellers er jo den store slemme ulven Spondylosen som ble påvist i juni.

Da forsvinner jo både avelsplaner, og tester. Agility er også tatt vekk, og trolig også rundering og budføring.

Så da står vi igjen med kos, turer, lek, lydighet, triks og spor- og det skal vi nå klare.

Vi klarte jo å få et Cert, og vant en åpen klasse i Bø, det er jo greit.

Løpetida var i mars og desember, med 9mnds mellomrom. Vurderer sterkt sterilisering.

Vi har hatt utrolig mange fine turer med masse gode venner, og for noen gode gode venner vi har, og har møtt i dette året, vi nevner hedrer: LOTUS, ODIN, NALA, JEPPE, VINNA, AURORA,TYR, ROCKY, LUNA, TEDDY,PERNILLE,NILLA, KENZI, og mange flere koslige møter!

Vi har også hatt mange fine turer sammen på sykkel jeg og Zebra, og vi kom oss igjennom en 10 mil i løpet av sommermånedene, ikke mye, men gøy og koslig. Kløving har vi også gjort, dog med reduksjon i vekten fra 5kg til 200 gram, men kløving er like gøy for det.
Vi har også vært på mange fine turer, og timemessig har vi 607 timer med mosjon i år. Dette er kun mosjon, ikke lek og fjoll i hagen, hehe, blir ca 1,5 time pr dag, dette er lite, men har også med sykdom å gjøre. Dette skal forbedres.

Vi har vært på flere kurs, og seminarer og lært masse i løpet av dette året.

Alt i alt et rikt og spennede år, med både sorger og gleder, og hva det neste bringer det vet ingen, men her er noe av det jeg har lyst til å prøve på:

Blodspor- mer trening, og mer utfordring i løypene

Rallylydighet- ser og høres gøy ut

Lydighet- forsette på det vi allerede kan, og flere kurs i emninga

Utstilling- kan være får se ann form og lyst

Sykling og kløving- regner jeg med at vi satser mer på i året som kommer

Mer av ALT er det nye slagordet vårt, enten det gjelder fysisk eller mentalt.

Så takk for det gamle til våre lesere, takk for at dere følger med, og kommenterer, og lykke til i det neste året, og håper å se dere igjen.

Hilsen Evy og Zebra, og Hyena

3 kommentarer:

Pia sa...

Ja dere har virkelig vært gjennom både godt og vondt i år dere... Synes dere har taklet alt bra jeg, og jeg gleder meg masse til nye Zebra-bilder og treningsinspirasjon i 2011 :-)

Godt nyttår, vi digger dere!

Anonym sa...

Masse godt nytt år til deg og dine 4beinte, Evy! Håper 2011 blir et knallår, og som fører til mange fine bilder her i bloggen;)

prikkete hilsen fra Line

Nina sa...

Det har skjedd mye ja, og det er veldig trist med avlsplanene som må skrinlegges, hun er en flott dame.
Og jeg og Casper skal prøve å herme litt etter dere, og bli enda mer aktive, jeg blir andpusten noen ganger når jeg leser bloggen din, dere er så flinke! Heldige Zebra :D

Håper dere får et supert 2011, og at dere begge holder dere friske og raske!!!

Klem fra Nina og Casper