søndag 14. november 2010

En hysterisk frustrert hønemor

Her prøver jeg å legge ut en snutt av Zebra som bader i sommer:). Håper det funker, har aldri prøvd før, tok utrolig lang tid å laste opp..

I går var vi ute på en fin fin tur med litt trist resultat..

Jeg tenkte jeg bare tok en fin tur langs jordene, så på med lette sko, og ingen kamera- skulle jo bare tissetur:)

Men mens vi tuslet der på jordene ble vi var en mann som vinket, virket som han kjente meg, og det viste seg å stemme. Det var han som eide flaten Pernille, og blanding Sofie var også med, jippi sier Zebra, en på min alder, hehehe.. Zebra elsker å leke med valper, de er på samme mentale nivå som ho, hehe..

Så mens vi tenkte på å gå hjem, ringte Lotus( ja mamsen hans da), om vi skulle møtes- jada sier jeg.. Alltid gøy å treffe de, og skoa var allerede gjennomvåte, og bikkja var lykkelig og våt:)

Så kom Lotus, og det ble litt hiv og hoi, og lykke på jordet..Så de burna litt rundt der, og så ringe Nala( ja okei, mamman ho sin da, pirke pirke), og ho var i skogen, ville vi møtes???

Så der gikk vi og lette etter hverandre inne skogen, og jommen fant vi ikke hverandre.. Og Lotus ble helt overflødig gitt, jentene gav alt i leken, og Lotus synes ikke dette var hverken ordentlig eller behersket(ps: lotus, det er dalmiser det er snakk om:) Så han fikk aldri ro i rekkene eller orden i kaoset, hehe.. Men de hadde det gresslig greit, og de fløy overalt og gjorde alt mulig også i ekspressfart:)..

Så etter to timer tuslet vi hjem, slitene, våte, kalde og herlig fornøyde.Merke at Zebra var sliten på vei hjemover, virket stiv, men tenkte hun var kald.. Vel hjemme fikk hun fønet seg, og BOT dekken på.. sovna som en stokk på sofan. Mamman til Odin lurte på om vi skulle ta en liten rusletur, ja ja.... så når tiden var inne, vekket jeg lille prikk.. og kjente jeg ble kald helt inn i margen.. Ho ville ikke stå på benet, og hylte... Turen ble avblåst, og jeg som er en litt hysterisk hønemor.. Første tanke var:Brekt, avreven sene, kne ute av ledd- helt til at jeg kom på at hun klarte jo å gå hjem, og det hadde man ikke klart med de skadene:) Puste dypt, og prøve å palpere benet. Det skulle ikke Zebra ha noe av, dumma mamma:(.. Så jeg gav ho en rimadyl, og en time etterpå prøvde jeg igjen- fikk såvidt lov under pipeprotest, men fant ingenting annet en hoven og varm, trolig en forstuving. Det ble dulling og tlc for fulle mugger, og Zebra fant seg i sin skjebne.. Hyena ville også elske Zebra, men ho kunne pelle seg vekk:( Så etter å ha bæret en ca28kg tung prikke opp og ned trapper for dobesøk, ble det soving på sofan, hm deilig.. særlig fordi lille prikk fikk diare inatt, gosj...Aua ryggen min:(

Og idag er foten bedre, men ho har diare og spyr, så fikk jeg vasket både stuegulv og trapp. Så nå har hun å være i ro, faste og holde seg kvalmfri... tipper Z synes den er passe teit å overholde:)

Ellers har vi sosialisert litt idag også, hun er blitt bjeffet på fremmede igjen, fjolle, så da fikk vi jobbet litt med det. Ellers går triksetrening utrolig tregt fremover- prikken min er ikke verdens smarteste:( men søt som sukker er hun:)

3 kommentarer:

Anonym sa...

HVis dere sliter med å legge inn kommentarer, så prøv å være Anonym, da har jeg klart det på min vrange blogg, og beklager, jeg prøver å finne utav problemet..
Hilsen Zebra og matmor

Nina og Casper sa...

Stakkars lille Zebra :( at en fin dag skulle ende slik da, håper hun blir bedre i fot og mage fortere enn svint :/

Nina

Kari Anne sa...

Dette kommer sikkert til å skremme livskiten av deg, men det var sånn det var for Ayla første gangen hun skadet korsbåndet.. Etter hvile stod hun ikke på foten, selv om hun gikk helt fint hjem.. Hold henne i ro noen dager, uansett grunnen til haltingen.. Når en hund ikke trør ned på foten, så er det ikke småtterier, men det vet du like godt som meg..

God bedring til Zebra!!