fredag 15. oktober 2010

Litt om uken:)))


Det har vært fantastisk vær denne uken, og når fargene er som nå ute er høsten bare vakkert- selv om vi har fått kuldegrader på nettene, brrrrrr:(

Men vi vil jo ha kuldegrader for å drepe flåtten, grrrr:)(

Så siden formen har vært tålig god hos frk prikk har det blitt turer:).. Noen dager vilt og heftig, andre dager rolig og sindig:)

På mandag var snuppa i humør, så med en halv smertis innabords, dro vi på skautur med Lotus og Kjersti- fantastisk tur:)

Vi var ute i tre og en halv time- og bare koste oss. Vofsene vekslet på å leke som søsken, og tusle side om side som et gammelt ektepar:)

Så fikk vi tobente pratet, og kost oss i vakker natur, jeg glemte kamera- ikke bilder sorry:(


På tirsdag ble det bare en rolig tur på grusvei alene, hvor hun bare tuslet som hun ville. Så fikk hun en frossen kong å kose seg med, det varer en stund:) På ettermiddagen trente vi litt triksetrening, og søk øvelser- ho var på bedre humør:)


Onsdag fikk hun en deilig lang tur på jordene og grusveiene, og vi trente innkalling,på plass og søk øvelser, kjempegøy:) På ettermiddagen trente jeg lydighet i 30 min. Da var Fvf:((((((, men det bedret seg, men den var elendig:(.Innkallingen var bra, men hun bomper på innsitten- det burde jeg gjøre noe med, hehe:). Flatdekk var visst helt glemt, også det konseptet med at man ikke legger seg på skinka, fniis.. Mye som var borte den dagen gittt...... Men for første gang fikk jeg søk med gjenstand. Og hun hentet den inn til meg WOWWW.. det har tatt sin tid. Vanligvis så bare markerer hun og kommer inn for å få godbit- sleiping:)

Men denne gangen var hun knall på dette, jippi:) og hun kunne leke, hun elsker den nye rosa/lilla leken fra Siv(amokk), og var virkelig giret:)))))))).


I går hadde vi sløvedag, eller jeg prøvde å ha det, Z ville ikke ta det med ro- så da ble det påtvunget rotrening, fniis. Men så finnes det lykke i lille frk prikkefrøkens verden- for Lotus ringte:) Jippi..

Så vi dro ut(glemte kamera) og var søren meg ute i over tre timer:).. Vi koser oss på tur vi:)

Dog var Zebra helt uta kontroll, hun bumpet som hun fikk betalt for det, og brøytet seg vei, og dyttet meg når hun hoppet forbi osv.. Gærne ekspressen i farta- watch out:) Og mens vi gikk der og koste oss, hørte vi et høyt plask, der hadde gærneprikken hoppet i en dyp dam, tilogmed Lotus synes det var vilt og gærnt, hehe.. Men snuppa skal ha for: hun kommer på innkalling, hun holder kontakt når vi møte andre hunder, og hun er en racer på å tigge( og går ikke det fort nok kan man fint forsyne seg selv, det fikk Kjersti sin godtepose erfare, heheheh) Så skulle vi tobente slappe av med litt forsyninger(snille Kjersti), Lotus er bare god, og sitter klistert inn til mammas pen, Z står og "synger" i båndet, og drar med seg benken, du og du så avslappende, hehe:) Så etter noen falske arier, og sutring ble det til vi at tuslet videre, mens vi diskuterte halsbånd, settere, labradorer, hunderaser, kjente og ukjente, og ville drømmer. Disse turerene er balsam for sjelen:), det er timer med lykke og tilfredshet, og jeg tror de firbente føler det samme:)

Idag var jeg vill og gærn, så siden frk prikk også var litt vill og gærn(dog litt morratrett, var tross kl 06 om morran, fniis).. Så fikk vi en god tur på 1,5 time, med magebelte, kaninlenken og rååååsa sele:) og kløv som var tom! Og bortsett fra t kløven hele tiden la seg skeivt gikk det som en vind den turen der. Vi traff også en kinesisk dame inni skogen der som sa:

Jeg er redd for hund, men din hund er så pen, kan hun snuse på min hånd???

Hm, jeg så for meg bompedumpe og lurte på om det var noe for litt redde damer, men tenke pytt sann:))))

Og selv om kinesiske damer er sjeldent syn for oss( så et voff var påkrevet) så fikk damen mange fine susser på hendene sine, og hun så absolutt ikke så redd ut:)

Eller fikk frk prikk stjerne i boken idag- sladretreningen fungerte perfekt.. Fineste lille vofse til mor der..

Ingen kommentarer: