torsdag 2. september 2010

Køøøøørs med gode takter:)


I går var dagen, vi skulle på køørs igjen..Om vi har fått trent?? Nuvel- ho starta jo dagen med å stikke av!!! Skulle bare hilse på en mann 30 lenger borti veien.. Og kom ho på innkalling- JA.. når ho var ferdig med å sjekke ut mannen:(GRRRRRRRRRRR!!! Heretter blir det langline på jordene tror jeg! Og intensiv innkallingstrening- ho har fått alt for mye gratis belønning for teit oppførsel i det siste.. Så traff vi Nala, det kommer i egen blogg, men der også ble det mye bumping og frekk hilseoppførsel.. Hva skjer med mitt lille gull??
Er hun såpass smertefri at hun bare bobler?? Eller har hun stressvondt?? Jeg vet ikke, men jeg synes ikke det virker som hun har mer smerter enn vanlig, snålt.
Kan jo bare hende at den litt slappe livsførselen og happy go lucky stilen min slår tilbake på meg selv:)
Men tilbake til kørss... Zebra ble særs lykkelig over å se tante K og Odin igjen, og ulte likegodt hele veien til køøøørset:(.. Følte meg litt sånn Lars Monsen en liten stund!
Vel fremme fikk vi plassert utstyret vårt, og jeg siglet på Molly, og Molly var bare ubersøt, og nydelig( husker dere ikke Molly:(.. søteste lille leverlabradoren??).. Så fikk jeg klina litt med Kenzi og pratet med eier, og Kenzi likte å kline hun, hehe. Og jeg synes Kenzi sin hårstyl var ubermoderne og stilig med sine røde lokker og gråe tupper:)
Så lufta vi villdyra,og allerede her viser Odin bedre takter- flinkise det:)
Z skulle jo sosialiseres,og hvem andre er bedre til det enn andre hundeiere, og særlig sånne med sånne fine bompere- så Z fikk bompet litt hun også:).. Så pratet jeg litt mer med Kenzi sin matmor, og Molly sin- og Z fikk belønning for pen hilsing!
Vi pratet oss rent bort, og Z minnet oss på at belønning er fryktelig godt, og burde serveres raskt og med jevne mellomrom- så fint at hun klarte å lære opp Kenzi sin mamma da:) Zebra er ganske god på sånne ting- søte brune øyne og litt vimsete ører så klarer enn mye. Dessuten stilte jo Kenzi sin mamma litt krav- HVA så Z sine kulerunde øyne- ikke gratis==??? Men de ble enige, selvom nok Z kunne holdt på litt lenger med den leken, hehehe!!!!
Odin var jo skikkelig konge i går, og kunne burlek med avstand og åpen dør- flinkis.. Flink eiere også det, som tilogmed steker kyllinghalsene så ikke gullegutten skal få så vondt i massetassen sin:)
Z var også litt mer tilstede og behersket i går*flir*.. Så vi fikk til noen pene fvf, og fikk strekt distansen litt. Fikk også noen gode ståer- der stoppet jeg. Ståene er lært inn helt feil, men så lenge de funker bruker jeg det.. Nå er det bare finpuss igjen.
Dekk- fungere ikke lenger, man blir våt, sandete eller æsjete på de søte albuene sine, og derfor kan ikke de legges ned- blir en noget teit dekk av slikt. Den får vi ta på stuegulvet hjemme da- så får vi bli litt mer enige der først tenker jeg:)
Boksen var kjempegøy som vanlig- hun fikk også en shapingøkt med hva en kan gjøre med en kjegle! (Masse)
Ellers datt hun ikke like mye ut av Nala, og de andre hundene idag, selvom Odin kom på besøk og sjekket ut buret hennes:)
Vi er jo blitt utfordret: ha en gjenstand i munn sittende på en stol- hehehe..
Så jeg fant ut at vi må jobbe med apportering. Gjenstandsintressen er stor, plukker opp bra, holder over 20 sekunder, og hun kan komme mot meg med apporten, og kan følge ved siden av(de to siste tingene har vi aldri klart før igår, jippi) men her blir det litt kjeksing- må tenke litt på den.
Vi hadde også mye burlek,og Z liker buret sitt hun. Så mye at når vi gikk fvf forbi buret smatt hun likegodt inn idet flere ganger- tøysejente! Dog må jeg nok bruke stålburet neste gang pga hun er ikke noe flink med hode innenfor kriteriet,og det er tungvint å jobbe med tøybur da. Ellers lekte hun huskey i buret denne gangen også- thats it- NO more Lars Monsen filmer på Z fremover!!!*ler*
Kvelden ble toppet av litt kos! Siv tok jo ut Vips( ho sitt nye familiemedlem), og Vips var bedårende han- det synes Z også... SUTRE; PIPE, BEIBI!!!.. Z fikk ikke hilse, det fikk JEG.. Vips bare satt og lot seg kose han- pitteliten, og fjonete:).. Men så tødde han opp og kunne susse litt:).. Søtingen!!
Vi reiste hjem, og jeg tror oss tobente var godt fornøyd med kveldens innsats:)
PS: det gikk ca 800 gram med godbiter, hehe..

2 kommentarer:

Pia sa...

Dere er FLINKE! Vi har ambisjoner om å joine et nybegynnerkurs her i kveld, men litt skeptisk. Fellesdekk er det som skal terpes på i dag, ikke vår ting kan man si! Haha!

Anonym sa...

Ha ha ha, regnet du med godbitene hun fikk av meg også da??? :))