torsdag 23. september 2010

Kørs i regnvær....

Søteste Odin:)
Så var det siste kørsdag for K, og Odin.. og jeg kunne være med som støtte og forstyrrelse. Men jeg var litt sånn: åh det regner, uff kaldt og ekkelt.. Men etter litt svorsk med min vennine så fant vi ut vi er tøffe som få, og skulle på kurs.
Så vi dro, rektig kledd, og lommene fulle av pølser, fiskekaker, kyllinhalser og tubeost- det skulle ikke mangle på nammnamm hvertfall...
Når vi kom frem, var ikke forrige kurs ferdig. Så Z og O bestemte seg for å lage litt forstyrrelser til de som ikke var ferdig. Det satt de sikkert pris på, hehehe..Sikkert stas med en bjeffende bil som forstyrrelse???
Jeg gikk på sidelinja, og jobbet med lineføringen, som ikke er den beste for tida, hun er uoppmerksom, og faller ut. Her må jeg ha is i magen og vente til hun tilbyr kontakt igjen- er ikke alltid like lett. er mye lettere å gi feilsignal eller stoppe. Trente også innkalling- og hun er flink, men hun slurver så med innsitt. Må jobbes med.
Men siden den ene dalmisen ikke kom idag, kunne jeg få lov til å være med- kjempegreit. Det trengte vi.. Så vi var innkallingsforstyrrelse, sladretrening og fellesdekk( de andre trente burlek). Kjempegøy. Og Z var flink hun, flinkisen. Lek ville hun ikke(har hun vondt??), men godbitene gled ned, nam nam.
Odin har hatt kjempestor fremgang siden første kurskveld, flinkisen. Eieren også, tror faktisk hun synes det er litt gøy:)
Og helt tilslutt hadde vi en slags budføring, og Z synes det også var gøy hun, løpe kjempefort til fremmede mennesker og få nam nam, det går. Men vi blir der ikke!!!( var lissom det som var litt av vitsen da). Og jeg fikk kost, og trent med Flat Moses, Cairn Sofus og de er gøy med andre hunder.
Så fikk jeg noen gode råd til hva jeg skal gjøre med Z sitt lille seperasjonsproblem- trene!!! Eh sjokk, hehe..
Jeg skal få fremmede til å holde henne, og gi henne godbiter, det beste er om hun selv velger å bli hos godbitene(menneskene), og så sakte utvide med lengere avstander og forskjellige mennesker. Jeg skal også trene alenetid helt tilbake til valpestadiet når det kommer til at jeg går ut av rommet(dette gjelder dog hos andre- aldri hos meg). Elin fikk også vist med Z, og Z oppførte seg som en engel som ikke brydde seg det døyt om matmor- blæh, og kjempefint. Det er jo det jeg vil ha.
Jeg fikk også være figurant for Spike, det var gøy.. Spike er gøyal og heftig han.. og jeg skulle være kjedelig figurant- sånn at han heller søkte med Elin- det var ikke lett det sier Spike. Men han klarte det fint tilslutt- fineste.
Vel avgårde fra kurset- delte vi en Daim, belønningen for at vi hadde vært på kurs i masse regn og drittvær:) Om det regnet, njei... ikke mye hvertfall, hehe...

1 kommentar:

Anette o Nilla sa...

Ja, regn är väl inte det roligaste att vara ute i... men det är skönt när man kommer hem och får kura ihop sig under filten. =)