onsdag 9. desember 2009

Hyena og Zebra på godt og vondt...

Zebra slapper av etter en hard skogstur med Lotus, etter tre timer med han er man sliten..
Hyena er fornøyd med å slippe regnet, da er saueskinnet godt å ha, og storesøster ligger like ved.

For de som har fulgt med, så har jo Zebra stadig hatt noe med pelsen sin, dette var sist lørdag. Jeg smurte ho inn med Optima, og det gikk over. Dette til tross for at jeg hadde tørket og fønet henne. Trolig var det elvebelest, som gikk over før kvelden var omme. Og godt var det, for Odin kom på besøk, men han var litt kjip. For han ville bare sitte ute i regnet, og spise på et gammelt kjøttben. Hyena hadde stor glede i å erte han, slemme kitty.
Men tilbake til pelsen, jeg har nå begynt med to nye ting: mer grønnsaker i foret, og aloe vera. Dog tror jeg ikke dette har med foret å gjøre, mest regnet og mye fuktighet. Men er lei at det ikke går bort, det blir bare tidevis bedre, men aldri helt fint. Kjenner at nå er jeg grundig lei.
Har snakket litt rundt med folk, og skal ta en grundig undersøkelse av problemet. Nå vil jeg vite hva det er. Det er ikke bare pga at hun ser fæl ut, utstilling, avl på søsken osv- det er rett og slett har Z deg bra slik hun har det nå??
Hun klør ikke, og virker ikke som hun har ubehag, men noe må jo være galt. Hva da?
Imunsystemet, allergi, foret, dårlig inneklima, hva med varmepumpa?? Jeg aner, kjenner bare veldig på at jeg er fryktelig lei av hele greia.

Her er magen som har vært mer rosa i løden i det siste, og hun har hatt mer droopy eyes, og litt mer søvn i øynene. Andre dager er hun fin i fargen, og mindre klumper- æsj.
Men mye av dette på magen kan være småsår,for når jeg ser henne og Lotus i farten er det ikke underlig. Der går det unna.


Zebra sin koselek, dytte på mammas tott, og prøve å fange den etterpå- fryktelig morsomt ifølge Z. Jeg må jo bare le av hele gærne hunden. Sjekk blikket: Du mamma-kan vi leke??
Noen ganger må jeg bare le av Zebra sin livsglede. Det hender av gammel vane at jeg roser når hun gjør sitt fornødne, og da blir hun så glad og stolt at hun danser krumspring med krøll på halen i minst et halvt minutt. Skulle like å se om jeg hadde blitt like lykkelig en regnvåt mandagsmorra hvis noen roste meg mens jeg satt på skåla, hahahahaa..
Ellers kan fortelle at datteren til Napi er en høylydt snorker, og promper med fryd. Når jeg tenker meg om, tror jeg at jeg gjør det samme- kan trygt si det er masse rare lukter på morrakvisten.Men er jo så koslig å våkne med det lille dyret i senga, dog ikke like gildt når hun stjeler dyna, bjeffer fordi naboen kom heim. Jepp vi har god kontroll på naboen her til hus. Og i natt gjorde jeg en bommert.
Jeg våknet i natt, og lå og småprata litt med Zebra(astman var ille igjen), og nevnte at i morra skulle vi leke med LOTUS. Og da ble Zebra så glad at hun hadde dans på soveromsgulvet, med etterfølgende kvining for å fortelle meg hvor glad hun ble, og så måtte hun bare ut for å se om han sto på utsida. At det var midt på natta brydde prinsessen lite om. Hun var klar.. Brukte en halvtime for å få ho til å roe seg ned igjen- dumme dumme eier!!!!! Ho sovna igjen under protest, fniis.. Men gjett om det var ei frøken som var klar i morres.. Pys ble helt ignorert. Det er ikke Pys vant til.

Sånn pleier morran å være hos oss, vilter lek mellom Hyena og Zebra. OG etterpå er det julekalender, og Hyena er klar hun, Z har ikke helt tatt poenget ennå

her ser dere hvor øyet er blitt litt mer rødt og drooopy..

sånn ser kjakene ut konstant, det er mer eller mindre Lotus sin skyld, hehe..


Det hjelper ikke at Hyena også bruker kjakene som nålepute.


Jammen du er dummest-det blir litt krangling innimellom, da må mamma megle, og roe ned gemyttene.. hehe

Men som regel er det svært gjensidig erting mellom de to søstrene.. koslig synes jeg da..
















2 kommentarer:

Anonym sa...

Kjipt med Pelsen hennes altså...
ehm... med stor p faktisk. Håper du finner ut av hva det er. Hvis hun ikke driver og klør hysterisk hele tiden, så kan hun ikke være videre plaget av det iallefall, men rart er det jo at det skal være slik. Du kan jo prøve å skru av den varmedingsen en periode da, og se om det har resultater. Er det mest på vinteren det er slik? Ute kan du jo ta på henne et regndekken når det regner. (Jeg aner en unnskyldning for å shoppe her i det minste :P )

emelie sa...

det såg ju inte så roligt ut. :( hoppas det blir bättre snart! selen är köpt hos doglegdesign.se.