mandag 21. desember 2009

Dyrlege, og lydighetstrening..


Jeg våknet idag med feber, og øreverk.. Ved siden av meg lå Zebra og snorket på hodeputa mi.. og på den var det blod og puss... Etter en kjapp sjekk, var det store byller rundt munnen som hadde sprukket, og det var tydlig nye under oppseiling. Kjente jeg ble litt matt ja. Bompene i huden hadde også blomstret opp igjen, noe jeg tror kom av litt tørrfor og et griseøre.

Ringte dyrlegen for å få ormekur til dyra, vet at Hyena har orm. Så jeg gir til Zebra også siden hun driver med intimhygiene på både seg selv og Hyena.

Mens jeg var på telefonen, spurte jeg om de hadde time idag, det hadde de, og vips var vi på vei.. Paracet og ulltøy er fin fin venner..

Kom frem med den store røde dalmisboka,og noen notater jeg hadde etter samtaler med en som har hatt samme problem med sin dalmis. Og inn, og det ville ikke Zebra. Zebra, var plutslig redd hun.. Har aldri hatt det problemer før. HM..

en søt hanne som ville hilse på ho, men det taklet ikke Zebra i det hjørnet hun var..

Fikk komme inn til dyrlegen, og hun likte ikke dyrlegen heller hun, fjolle.. Da må vi trene på det igjen. Dyrlegen var veldig fornøyd med den store røde dalmisboken, så hun forsvant for å snakke med en kollega. Og jeg benyttet sjansen til å trene Zebra..

Til tross for skjelvinger, halen mellom bena, og liten snøstorm(flassing). Så fikk jeg fine sitter, fvf, og dekk. Fine, søteste rare vofsebofsen min.

Så kom dyrlegen inn igjen, og det ble til at hun skal på en lang, kraftig antibiotikakur(synolox) i 15 dager i første omgang, så trolig noen dager til på et annet antibiotika. Håper dette hjelper.

Zebra ble så lykkelig over å få komme i bilen igjen, at hun lekte agilityhund over passasjersete, og til baksete ikke en men flere ganger- til pappa stoppet henne.. Juhu, endelig vekk fra den fæle greia hilsen Zebra. Ho tok ikke hudprøve eller noen prøver, ble såvidt sett over..

Byllene på leppene trodde hun var pga at hun hadde vært borti noe hun ikke tålte- sne kanskje???

Da kom det særs syrlig fra matmor: Jippi en hund som ikke tåler regn eller snø!!!!!!!!!!

Vi får bare håpe dette fungerer..

Vel hjemme gikk Zebra i koma, det er fryktelig slitsomt å være med på slike ting..

Så sovnet jeg etter litt mer smertestillende, phu...

Vekten hennes er: 28,5kg, og jeg synes som vanlig at hun da er i fin form. Liker at hundene er litt slanke, at de kan bevege seg godt og ledig i terrenget. Men dette har jeg vel gnålt om før.

Foringen er nå: vogh med grønnsaker. Baddakys og Aloe Vera to ganger om dagen.

Optima spray på hver bomp og bylle, og holde ho tørr...

I jula skal vi til mine foreldre, så da blir det nytt turterreng, og late dager, med god mat..

Så er det å håpe at probleme våre forsvinner utav vinduet.

Kos dere videre, og nyt hverandre og jula...

Ingen kommentarer: