søndag 15. november 2009

Hva skjer da????







Idag har vi hatt en kjempefin tur i skogen, og i tilegg var det sol, herlige sol... Nydelig! En får liksom litt input av energi og livslyst når en endelig får sol etter laaaaaang tid med regn.



Så når sola skinner,og vi har et nytt ubrukt halsbånd til bruk..



Så da går vi glade ut i solen.. På turen møtte vi en lekekamerat, en blandingstispe(labrott) på tre år, som synes det var kjempegøy å ha noen å leke med. Så da ble vi med på tur, og det viste seg vel å at Ekspressen kanskje var litt lettere på foten , hehe.. Så Sheila ble grundig sliten, og da ville hun brumle og brøle litt.. Det ble kjapt forhindret av at Z fikk en pinne så gikk det atter tilbake til jaktlek og ikke bryting. Men alt i alt ble det en deilig tur i skogen, og prikken min var gjørmete, sliten og lykkelig. Vi møtte også en gammel retrivertispe, og en gedigen vorshterhanne som tydligvis var ute på egen tur. Har møtt den før, var ute å gikk tur med Z og Lotus, da jeg hører knurring bak ryggen min- lurer på hvorfor min knurrer, da snur Kjersti seg,og sier: Evy- det er en stoor hund bak deg! Ble ganske kald, men gikk veldig rolig videre, snudde meg så: og med kald stemme sier: NEi, gå vekk!!.. Heldigvis kom eieren, hunden var snill den, bare litt brumlete.. eh??? Er bare glad det var meg som er så vant med hund som fikk han i ryggen- det var ingen veldig koslig opplevelse.



Ellers er jeg sur fordi jeg ikke klarer å shoppe på nettet, blæh.. Hunden min trenger nemlig den fine nye selen sin, for det så!!!!!!!!!!!!!



Men jeg har bestilt for over 1000,- i hundesnacks- så nå blir det en god adventstid for de firbente.



Ellers har jeg jobbet masse i uka som gikk, og vært på smilekurs:)



Og vi har vært på fine turer med finehunder.. Lotus har vi selvfølgelig vært på tur med,og det er like gildt hver gang- de er virkelig bestevenner.



Sancho har vi møtt,og det var også koslig. Dog fryktelig mørkt!



På fredag var vi hos K og Odin, vofsene hadde det kjempegøy. Vi tobente spiste ertesuppe, nam og koste oss, måtte dog ha tekst tv pga vofsene. Odin liker å bråke litt han, hehe!!!






Jeg har også klikkertrent litt, både voff og mjau.



Nå har jeg klart å klikke pus inn i buret, sitt og bli i buret, mens Z sitter i kurven sin. Og på kommando kommer å lukker buret til Pys, hehe... veldig artig. Nå prøver vi på en samstemt Bamse på begge to- er ikke like lett å trene to som en nei.. Og Hyena fungerer på en helt annen måte,og reagerer så ulikt.



Har også fått meg fotoprinter, og nå lages det julegaver i stor skala her, moro med noe nytt!



Det har regnet nesten to uker i strekk, og selv med dekken, og føning av våt pels er hun ikke helt fri fra møllete pels. Jeg lurer også på om hun har fått en ny låsning i låret, hun er litt stivere,men blir bedre ved bruk av BOT dekkenet- jeg elsker det!!!!



Nei sofe litt var det man skulle- kos dere videre..



Grattis til Zumo fikk CK i går.



Ha en god uke, og kos dere i regn som i sol

Ingen kommentarer: