torsdag 22. oktober 2009

Tyr, Lotus og vetrinærbesøk.. wow for et døgn!

"Du mamma, ser du at jeg klarer å holde styr på disse guttane???" Hun er nå gild denne voffetuppa da..
Ja, så tar vi en liten Janka, hei og en, to og tre.. neimen Lotus du står feil vei,tullegutt..


Er det ingen av disse fine guttane som ser at jeg har denne lekre pinnen montro???

Jenta mi er populær hun.. Oppvartet av to kjekke guttå



Juhu, nå kommer jeg frøken glad og lykkelig..




Full fart i skikkelig høsterreng





Men la meg fortelle om hva som skjedde når vi var ferdige med lekestunden, og var vel hjemme igjen. jeg la merke til at Zebra virket oppblåst, og lurte på hva hun hadde fått i seg av mat.. Ble rektig bekymret når tutta ikke ville spise. Da er en dalmis syk... Så jeg ringte til Kjersti for å høre om det var noe hun kunne fått tak i, var bare noe pysekattmat og fiskepudding, veldig lite.. Men ho var virkelig hard i magen, og var tydlig tufs. Så da ble det etter litt prat med dyrlegen at jeg skulle komme innom.Zebra liker jo å dra til dyrleger hun, så hun logret rektig så fornøyd når vi travet inn.. Men dyrlegen var enig det var noe galt. Hvis det var tarmslyng/magedreining så var jeg i det minste ute tidlig nok. Men at den oppblåste magen ikke var som alt skulle.. Så lille frøken ble bedøvet, og sjanglet rektig så fint rundt. Ble veiet og veide 28kg. Så var det til med konsentrasjons(hadde det bare vært det,) mente kontrastvæske, og det ble en god del søl, hehe.. godt det var en snill vetrinær. Sikkert ikke stas å bli nedspydd av kontrastvæske.

Så skulle vi røngte denne frøkna som var god og småfull, og i rektig godt humør. Men å bli røngtet der gikk grensa, ligge på et kaldt bort, så dønn stille.. Bare prøv å være litt gladfull selv, så kan de sikkert finne ut at det er ikke særlig gøy.. Tar liksom vekk morroa, fniis..

Men vi fikk da til på et vis, med tålmodighet og humor.. Hjalp lissom ikke at Z datt ned fra bordet da, hehe
Men bildene så fine ut, ingen vridning og kontrastvæska gikk inn og ut.. Dog var det noe gass ja..
Så for å hjelpe litt med det, fikk hun sonde- det og det var jo gøy igjen da.. Fikk ut litt gass, og jepp det var fiskepudding i magen, så da vet vi det..Og gass kom ut også, så da ble hun ikke så hard i magen. Men siden noe ikke var helt som det skulle nede i der, fikk hun jommen parafin også- nam så Z.. Dermed var apetitten på plass igjen, hehe..
Heldigvis og takk for Kjersti som kunne hente meg og den lille fyllebøtta som fremdeles var strålende glad, hehe...Ho er nå søt lille tuppe..Takk til Camilla på Arendal Dyreklinikk som tok meg inn uten time, og gjorde virkelig alt for at vi skulle føle oss trygge. Har ikke vært fornøyd med Arendal Dyreklinikk før, men denne gangen fikk vi den hjelpen vi trengte..

Denne gjengen er bare utrolig herlig.. jeg storkoser meg på disse turene..Og Tyr har vært brukt i jakt,og han har vært utrolig flink..


Siden Tyr stadig rir ride ride ranke på Zebra tenkte hun at dette var en lek, så hun ville også prøve.

Da ble Tyr litt sur, for det var bare hans lek.. så derfor lekte de bokselek istedet..




Høsten er vakker












Zebra slår kollbøtte for seg, når gutta gir alt i kampen, hehe..
















Ja, og sånn går nå dagene, hehe.. Zebra har fullt opp..
Vel hjemme kollapset Snørra godt i sofan, ble vekket hver time for å ut å gå, ikke at det hjalp da..
Men ho sjanglet så fint avgårde, og var like blid.. Desverre førte bedøvelsen til at hun ble noe lekk, så da ble det søppelsekk i sofan, for Z ville være hos meg nemlig! Men alt går, har jo vært der før..Så natta har vært urolig for å si det mildt.. Men er bare så glad at alt gikk bra..

1 kommentar:

Team timian sa...

Heis Sveis

Så koselige bilder da, Tyr er jammen litt av en kar...kan til tider minne meg om Timian da han var rundt 1 år..ride,ride ranke leken var supershow..mest for han da. men snuppa di ser ut til å være flink til å ikke gi seg,og det er bra. Aldri morsomt når du vet at noe er galt, bare ikke hva, men så fint at du fikk dyktig hjelp...selv om det kan bli litt dyrt innimellom..og til slutt vil jeg bare si ifra at jeg er innom Bloggen din en til to ganger hver dag, du er bare så flink til å oppdatere, og det er alltid morsomt å se hvilke sprell dere finner på. Skriver godt gjør du også..skal love å bli flinkere til å sette igjen potemerker, takk for koselig underholdning Evy.
Voffz fra Trude, Timian og Mynte