søndag 9. august 2009

Dyreparken

Og vi fikk se noen våte trette løver.. Dette var det beste bildet jeg fikk, gjennom fettete glassrute i pøsregn..
Julius??? Hørt rykter om at han mangler en finger, og det gjør jo denne???

Noen satt bare og vurderte livet, mens de mindre slåss, lekte og slengte seg i tauene og trærne der inne.. Sjimpanser er forunderlige og spennende, er så like oss, dog svært annerledes..


Vet ikke helt hva blikket her sier, men det er noe mennesklig med det..



Se forskjellen.....

Ellers synes jeg det var trist å se hvor lite plass dyrene hadde.. Dette er store dyr som vandrer mye i løpet av sitt liv, her var det ikke mye de kunne vandre på.. Gjorde meg trist,og synes det er skammelig av Dyreparken- de var bedre på dyr før..




Jeg så heller ingenting som kunne tyde på at de ellers ble mentalt utfordret, hverken hos gressetere eller rovdyrene- dårlig!





Bedårende.. Ville ha med meg hjem.. Jommen godt jeg har en Zebra her hjemme:)

































Jepp, det ble en tur i Sabeltanns rike også, og jeg gikk i et skummelt spøkelsehus(jepp er ganske lettskremt)..Og barna koste seg hvertfall med båttur og sjørøvere..










Vi var også på nattforestillingen, og det var imponerende pyroteknikk(ble litt skremt der også), og ganske bra sanger og skuespill- men det er vel kanskje litt mer egnet for yngre barn, og ikke så mye for bitre peppermøer....










En sånn tunge hadde vært grei å ha nå som jeg er så forkjølet... Ellers har ikke giraffer et særlig pent hode??? Men lekre tegninger..











Så ble det dyreparken i år igjen- hurra.. Jeg liker den parken, selvom jeg synes parken er blitt veldig lite DYREpark og veldig kommersiell, men sånn er vel livet.. Dagen vi valgte å gå der, var vel en av de våteste sørlandet har opplevd i sommer- men med regntøy kommer en langt.. Kanskje også med en tragikomisk innstilling!????












Siden det regnet veldig mye, ble det lite bilder.. Desverre regnet det selvfølgelig når vi så ulvene- for noen vakre, store dyr, som beveger seg nesten lydløst i skogen.. Jeg og en tispe fikk øyekontakt, vi så lenge på hverandre- utrolig vakre dyr.. Men at det skal være noe sånn inni frøken prikk- fniiis...












Ellers fikk vi se polarrev, gaupe, og hørte jerven.. Elgen var ikke der.. Men fikk jo sett noen sebraer da, søteste dyr! Her kommer det litt bilder fra dagen..
























1 kommentar:

Anette, Phoebee og Susie sa...

Heisann!
Dyreparken er koselig, fine bilder du hadde tatt:)
Håper formen er bedre:)