fredag 12. juni 2009

Litt av hvert av uken som har gått..

På søndag gikk jeg tur i Eventyrskogen med Sancho og Silje. Det var en deilig tur med noget ekkelt innhold. Vi gikk som sagt med hundene løse, vi har jo lite respekt for båndtvangen og utrolig lydige hunder(trodde vi hvertfall) Vi kom utav skogen og begynte på grusveien,og der ble Z stiv i kroppen og stakk- jeg var sikker på at hun så en hund. Det er de eneste gangene jeg har problemer med innkalling, så jeg hadde is i magen og gikk fra ho.. Det var dønnstille,og ikke kom ho heller.. Da hadde isen smeltet, så jeg skyndtet meg mot der ho hadde løpt, kom rundt en sving og der sto det SAUER, og på innsiden av gjerdet med sauene satt Zebra med store øyne..
Sauene virket veldig rolige, de beitet, lammene diet,og de hadde ingen flyktreaksjon.. Hjalp Z ut, og ho ble overlykkelig. Når jeg satt meg ned ved siden av gjerdet(på rett side) kom sauen bort å snuste og hilse på oss, så jeg tror ikke ho har gjort de noe.. Sjekket for ull eller blod i tennen ho sine, sjekket jordet for andre dyr,og så over sauene for å sjekke for blod eller ull.. ingenting..
Selvfølgelig var det tullete gjordt, JA jeg er glad for at bonden ikke så det, og ja det skal ikke skje igjen- JA jeg har lært.. OG JA, nå er det intensiv innkalling på treningsplanen..
Men jeg tror faktisk ikke Z har gjort de noe, hun har trolig løpt bort til de, blitt forskrekket eller en av søyene har gikk ho en kilevink- håper det for da har ho kanskje blitt saueren helt av seg selv, hehe...... Og ja jeg vet at hunder innerst inne er rovdyr,og jaktlysta ligger latent- men er sikker på at denne gangen gjorde hun ingenting! Det betyr ikke at det skal skje igjen..Langt ifra..
Resten av turen gikk greit,og vofsene gikk jo helt amok av den kule kule leken som Silje hadde med seg... Neste gang blir det bilder..

På mandag fikk hun en sykkeltur på 8km, og var god og trett av det. Hun passer fremdeles ganske fort, og mye.. Eneste måten jeg får hun til å hoppe utav det, er å gå fra galopp ned til trav, noe som er uhyre tungvint.. Ellers trent vi litt på kvelden..

På tirsdag var som sagt i neste blogginnlegg. Jeg og Monka med hundene i Bieskogen,og det var herlig.. Bikkjene var i storform,og løp som gale, Zumo ville leke hele tiden, tilogmed Zebra ble litt overrasket(men lykkelig) over denne Zumo.. Det implantatet er utmerket..På kvelden var jeg med Hilde og Chan til Hove, hun skulle vaske klubbhytta, imens trente jeg rotrening ,mens andre gikk agility. Hun var ganske flink.. Men å hilse på knurrende terrier var ikke gøy..
Men å leke med Chan og Steven i vannet var helt herlig, og det var ikke lett å ta bilder. God og sliten vovve jeg fikk med meg hjem..

På onsdag var det Lotus dag, vi dro til foreldrene gård igjen, helt herlig sted. Siden det regnet ble det ingen bilder, men masse gode minner. Vofsene løp som gale som vanlig,og Lotus har bading i blodet, Vil bade hele tiden. Zebra var litt beskjeden på denne badingen, men fikk lurt ho tilslutt. Og jeg som trodde jeg hadde en tøff snuppa, den må jeg tilbake.. Vi kom til en hengebro, og der kom Lotus over, Kjersti hoppet elegant som vanlig.. Jeg er ikke så tøff jeg heller, men kom meg over- men det gjorde ikke prinsessa.. Det endte med at Kjersti måtte gå tilbake,og regelrett snu ho rundt og dytte ho tilbake til fast grunn.. Ho var stiv som en pinne.. stakkar.. Men ellers var turen herlig...

På torsdag var vi på Granestua med Phoebe, Susie og Anette, Jaktlefsene Monka og edb var inkludert i flokken, heheh..
Vi gikk en ny løype der, nr 4,og selvom det var noget blaut var det en herlig løype. Vofsene hadde det helt herlig,og vi tobente fikk kjadde( som mi ikke gjør det nok fra før, hihi)
Etter endt tur hadde vi piknik ved vannet, herlig(selvom vi atter en gang var omsvermet)..... Jeg hadde ikke med kamera.. så sjekk ut bloggene til de andre
http://knokkelbeinet.blogspot.com/

http://www.phoebee.com/
Idag har vi vært i de frolandske skauer, på Skauen hundemassasje, Har vært der en gang før,og prøver igjen, skal prøve å gjøre noe med denne passinga. Helt greit at hun gjør det i hverdagslivet, men ikke når hun ødelegger i utstillingsringen. Så ho fikk en god og grundig massasje, og var vel ikke helt komfortabal med å ligge stille så lenge.. Var visst ingen store ting, men støle og stive muskler, særlig framme ved skuldrene. Zumo fikk også prøve, og han liker ikke bord.. Så han skalv så hele bordet rista, men han ble mer avslappet etterhvert..
Vi skal dit neste tirsdag, til mer knaing.. På torsdag kommer en kirapraktor og skal knekke litt på ho.. Så får vi se koss det går i Sandefjord...

Takk for fine turer, kos dere videre alle sammen...PS:::::::
GRATTIS TIL ZUMO SOM VANT HUNDESPRINTEN

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Evy,
Helt fantastiske bilder, du har blitt en riktig dyktig fotograf. Zebra og sauer, he he...hun ville nok ikke bite dem nei. Biter vel ingen ellers heller hun :-)
Sees på lørdag i Sandefjord :-)
Hilsen Kirsten