fredag 1. mai 2009

Så var det på'an igjen- e hater skjerm..

Heisann alle sammen.
Jeg blir straffet, hardt og brutalt. Og ikke skjønner jeg hvorfor. Hele greia begynte(såvidt jeg kan huske) med at jeg fikk auau i foten min. Så var det et veldig styr, med noe hvite greier,og lag på lag med tøy på foten min. Ble litt bekymret først- foten min forsvant jo. Men jeg fant den igjen, den var under alt tøyet- da ble jeg letta gitt!
Men ikke nok med det- jeg fikk plutslig ikke lov til noenting, ikke tusle tur, leke eller leke villmann. Det skulle visstnok gjøre vondt- hæ??? Det burde vel jeg vite best!!!
Så da har jeg tusla rundt med dette greiene på foten, en sann plage har det vært.. så idag på verandan, ville jeg bare sjekke ut hva disse greiene var for noe. Så jeg gjorde det jeg!! OG jeg fant en gøyal sokke ting, den rev jeg i fillebiter, den lagde sånn teit lyd når jeg gikk med den. Så den fortjente det.. under der, var det jo masse gøyalt tøy.. Så jeg rev istykker det også, begynte å lure på hvordan benet mitt hadde det under der. Det fant jeg ut. Skittent og blodig, med rar smak på. Så jeg vasket det grundig, veldig grundig.
Så kom mamma ut- og ble sur.. Hva er det å være sur for. Sola skinte, benet mitt var frigjort,og fuglene kvitret..
Så skjedde det jeg fryktet. Jeg fikk traktsykdommen!!
Det kommer en utvekst fra halsen din,og prøver å sluke hele hodet ditt. Det beste du kan gjøre er å sitte stille og, håpe det går vekk!! Det er ingen koslig sykdom. Merkelig at mamma får det til å gå vekk, når jeg skal tisse eller spise- kan hun ikke få den vekk for godt? Men mamma klarer kanskje ikke alt.. Hun er jo blond- godt at jeg er smart!
Håper jeg klarer meg over denne farlige sykdommen- hvis ikke farvel.. Det var koslig å møte dere, lev livet videre.. OG PASS OPP FOR TRAKTSYKDOMMEN
Farvel, hilsen Zebra




2 kommentarer:

Veronica og Alisha sa...

Stakkars lille Zebra, ikke lett å være hun bestandig, får håpe hun blir onkelig frisk snart så hun kan få av skjermen og løpe og kose seg da :)

Casper sa...

Daakar Zebra! Mammsen min trodde kanskje jeg skulle få traktorsykdommen jeg og, men hun overreagerer jo alltid og heldigvis var det bare et ufarlig kutt som jeg ikke slikker på i det hele tatt, for tenk! Det hadde ikke mamma trodd nei!
Håper du blir frisk snart Zebra, og at traktorsykdommen forsvinner!

Hilsen Casper