tirsdag 11. november 2008

Reklamasjon- en prat med Gud

Kjære Gud
Jeg vil gjerne takk for alt godt i verden, at jeg har folk som er glad i meg, min fine vofs, herlig natur, eget hus, evnen til å lære og reflektere, og har følelser på godt og vondt..
Men, det er et stort MEN...
jeg må desverre klage litt(sier du at jeg gjør det titt og støtt)Hm, det kan faktisk være, men denne gangen er jeg seriøs ser du..
Jeg vil nemlig klage på en ting, altså en del av ditt skaperverk(jada skjønner du er stolt over alt du er skapt, men det er faktisk småfeil ute å går her)
Jeg vil klage på kroppen min(sjokk sier du)
(alle klager på kroppen sin, ingen er fornøyd sier du..)
Nei jeg er hvertfall ikke fornøyd...
Du skjønner den fungere ikke(hæ? sier du, ja det er som sagt slik at den ikke fungerer, det er småfeil her og der)
Jeg bryr meg ikke så mye om de ekstra dekka,og ekstra hakene, eller de litt runde formene rundt om kring(jada vet at mye av det er min egen skyld- du trenger ikke gni det inn)
Men kunne den ikke vært litt mer funksjonell? (joda jeg vet godt om de barna i Afrika som sulter,og mangler kroppsdeler, men detter er MEG det gjelder)
Du skjønner det er så mange småfeil her, som tannverk, vondt kne(jada jeg vet at Zebra har litt skylda der), og hoftene som knirker, og nå denne vonde ryggen(ja jeg vet det var meg som datt ned trappen, men du kan vel hjelpe for det?) (ikke?)
Hovedsaken er at jeg klager på min ufunksjonelle kropp, den tåler jo ingenting,og klager for alt.. Den klarer jo ikke noe så enkelt som å holde meg frisk- er jo stadig forkjølet, eller sliter med småsykdommer..(klager jeg fælt sier du)
(at du er glad i meg,og at du synes jeg er et perfekt bilde skapt av deg) HM, synes du har en litt rar humor Gud, bare så det er sagt. Det varmer jo at du er glad i meg, men det hjelper jo IKKE mot vondtene da??!!!!!
(nei jeg har ikke vondt i hode, eller magen, eller det andre kneet) ÅH så da skal jeg lissom være takknemlig for at halve kroppen funker, phu!!!!
Så det betyr at du ikke gidder å ta min reklamasjon til ettersyn?
( nei hei,du er ingen grunn til det nei..og jeg burde kanskje ta bedre vare på kroppen min?)
HAllo jeg er bare rundt de 20(ikke lyge sier du) okei, nærmere 30 da(ikke lyge?) trallaalalal
Den burde være mer fungerende i den aldreren? Den får jo trim,og mat(jada vi ble enige om at du ikke trengte å snakke mer om det).. Jeg er rektig snell med den jeg, synes godt jeg kan få noe igjen..(det hjelper ikke at halvparten funker, gosj..)
Men du har ikke et sånn delelager der oppe? Sånn at jeg kan bytte ut et venstrekne, en rygg, hofter og litt småtteri? Hva med fettsuging?(jada denne gangen var det jeg som tok det opp)
(Neihei, så alle har ansvar for sitt eget liv?) Synes du det er rettferdig da GUD?
(slutt å gnaule om at jeg ansvar- jeg vil ikke ha det, vil ikke ha vond rygg- vil bli frisk)
HAllo HalloHalllo, Gud du la ikke på???
(åh neida du var der ennå ja, åh du måtte hjelpe en som hadde det verre en meg, ja det er jo forstålig. Så det er ingen hjelp å få her altså? NEivel, men litt trøst og kos?)
Sukk, jeg hater kroppen min...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha...du er ikke tamm, Evy..;p Go´ bedring! ;)

Anonym sa...

Ja nå måtte jeg smile her gitt... for en ufattelig bra måte du skriver på... for en formuleringsevne. Masse gode klemmer og god bedring klem fra meg! *KLEEEEEMMMM*

Anonym sa...

*ler høyt*

herlig innlegg :D


Bloggarkiv