tirsdag 26. februar 2008

Sliten men tilfreds

Joda vi lever, om enn i litt ammetåke, hvertfall matmor...
Tuppa sov jo i 4,5 time, så litt tissing, glefset i seg maten, litt sutring, så bæsjing, så rett inn i buret og sove.
Verre for matmor, jeg lå på sofan, og fikk ikke sove, nye lyder, nye lukter og et nytt ansvar......
Og tankene surret, og timene gikk, og når ho våknet etter 4 timer, ble dt etter mye sutring litt tissing, så sovna ho i buret igjen. Da var jeg klar for å sove, etter en time våknet Zebra, og her skulle det vekkes.......
Full fres, og flatt jern, etter to timer, og full protest på buret sovnet hun tilslutt på magen min.
Sov i en time, spiste, og så ut å gjøre sitt fornødne, fortørnet over at det regnet......Her var det bare å være sta, men etter ti min i pøsende regnvær, litt tiss, gikk vi inn. Vel inne ble ho tørka med håndkle, det var morro. OG to min etter prøvde ho å bæsje på golvet, men e klarte det akkurat, phu....
Kan være vi skal på besøk til noen ikveld, virket som hun har slått seg til ro, men jeg ser det ann....
Og litt grining har det blitt, det ble så absolutt med Quila når Zebra kom i hus. Men jeg angrer ikke.......

Ingen kommentarer:


Bloggarkiv