mandag 14. januar 2008

Treningsøkt i ridehall


Jeg fikk sitte på med en vennine, og vi dro til en ridehall for å trene. Tusen takk for at jeg fikk sitte på Siv.

Jeg var veldig spent, da hun som sagt er hundeagressiv, og ante det kom ukjente hunder.

Det var en veldig grei ridehall, lite møkk(noe som er deilig med en hund som synes bæsj er snadder).

Det kom mange, og var ganske trangt til tider, men gikk forunderlig bra.

Først bare klikket jeg for pen oppførsel når hun så på andre hunder. Hun var ganske stresset, og det hjalp vel ikke at mor var spent, og litt usikker.

Etterhvert fikk jeg mer kontakt, og fikk til enkle øvelser. Dette gikk så bra, at hun fikk en pause.

Etter en pause ble det mer lineføring, på plass trening, og dekk og bli. Det gikk over all forventning, når en tenker på hvilke utfordringer det var.

Veldig stolt av hunden min idag. Legger inn et bilde av en sliten dalmis.
Nb til meg selv: Kortere lenke, og bruk leke mer på øvelser som er litt fart i. Også husk se seg om så en ikke krasjer i de andre som trener.

Ingen kommentarer: